Den utålmodige forbruker

Publisert

Håkon Liland, daglig leder morgenlevering.no / Foto: Schibsted.

Det skal være enkelt og raskt. Forbrukerne i dag er kravstore og nøler ikke med å gå videre om forventningene ikke oppfylles. Netthandel, retail, hjemlevering og digitale plattformer står i fokus på Transport & Logistikk, i sesjonen 25. oktober kl. 1400.

Samme dag leveringer har blitt et østlandsfenomen, men hvis man bor i Tromsø eller Ålesund er det ingen grunn til at de ikke også kan få dette tilbudet.

Steffen Larvoll

Steffen Larvoll, Co-Founder & Head of Strategic and Business Development i firmaet NovaRetail.

Norske retailkjeder sitter på et trumfkort i kampen mot rene netthandlere, sier Steffen Larvoll. Han er Co-Founder & Head of Strategic and Business Development i firmaet NovaRetail.
- Med butikker over hele landet har retailkjeder et varelager plassert nærme der kundene bor. Samme dag leveringer har blitt ett østlandsfenomen, men hvis man bor i Tromsø eller Ålesund er det ingen grunn til at de ikke også kan få dette tilbudet. Denne sammensmeltingen mellom fysiske butikker og digitale salgsflater vil være helt kritisk i kampen om markedsandeler i en bransje hvor trusselen fra utenlandske aktører vokser større for hver dag som går.


Morgenmagi levert helt hjem

- Koronapandemien har fungert som en akselerator for hjemleverte varer og tjenester, og kundene etterspør tjenester av høy kvalitet levert så raskt og enkelt som mulig. Samtidig som vi skal levere et effektivt produkt, skal det å motta en frokostpakke fra Morgenlevering være en gledelig opplevelse på morgenen og invitere til de gode stundene, enten for seg selv eller sammen med andre, sier Daglig leder for morgenlevering.no, Håkon Liland.
- Innovasjon er det Morgenlevering er bygget på, og står sentralt i alt vi gjør. Nå opplever vi ny suksess i bedriftsmarkedet, hvor det aldri har vært enklere for arbeidsgivere å sende en oppmerksomhet helt hjem til sine ansatte. Dette er et marked som vi så vidt har begynt å utforske, og hvor vi gleder oss til reisen videre sammen med kundene våre.
Med enorm vekst følger det også et stort samfunnsansvar. Varehandel og logistikk står overfor en tung transformasjon hvis vi skal lykkes i å nå de bærekraftsmålene vi har satt oss. Vi jobber aktivt for å redusere klimagassutslippene våre gjennom blant annet økt elektrifisering og optimalisering av ruter. Vår distribusjonspartner Helthjem har nylig gått til innkjøp av over 300 helelektriske Paxstere, som sammen med andre tiltak redusererer utslippene våre betraktelig, avslutter Liland.

 

Link til påmelding

Til konferansens hjemmeside

25. oktober / 14:00-15:10

Den utålmodige forbrukers tidsalder!

  • Forbrukerdrevne leveransetjenester
    May Helen H. Lundberg, Assisterende direktør Hjemlevering, PostNord AS
  • Norske retailkjeder sitter på et trumfkort i kampen mot rene netthandlere
    Steffen Larvoll, Co-Founder & Head Of Strategic and Business Development, NovaRetail
  • Fleksibel levering er en konkurransefordel for nettbutikkene
    Kirsti Fløystøl, leder for B2C Tjenester og Digital forretningsutvikling, Posten Norge
  • God morgen Norge! erfaringer fra morgenlevering.no
    Håkon Liland, daglig leder Morgenlevering.no

​Ordstyrer: Tom-Christer Nilsen, K5Alliansen/Bergen Næringsråd

Til konferansens nettside

|

Den viktige logistikken

Det siste året har vi virkelig fått se hvor viktig jobbene deres er, sa Erna Solberg på NHO Logistikk og Transport sin Generalforsamling i mai. Bli med på et dypdykk i Covid19-logistikken.

Meld meg på nyhetsbrev

Meld meg på nyhetsbrev

Avmeldingen er mottatt!

Din epost: