Logistikk. Veien til verdi
NHO Logistikk og Transport har tatt initiativ til en kampanje for å øke synligheten til bransjen og øke attraktiviteten til den som arbeidsgiver.
NHO Logistikk og Transport har tatt initiativ til en kampanje for å øke synligheten til bransjen og øke attraktiviteten til den som arbeidsgiver.
Slagordet til kampanjen er «Veien til verdi!».
Den synliggjør vårt bidrag for å få varer frem til rett mottaker. Kampanjen illustrerer det med frakt av sjømat, medisiner og briller.
Kampanjen starter 24. mars i sosiale medier og i et utvalg papir- og nettmedier. Den vil gå utover våren og høsten.
Kampanjen er initiert av styret i NHO Logistikk og Transport. Styreleder Mona Juell har sammen med styrereprensentantene Silje Skogstad og Robin Olsen deltatt i gruppen som er ansvarlig for kampanjen. Fra adminstrasjonen har Are Kjensli, Ole A. Hagen og Silje Vhile Braaten vært representert. Kampanjen er utviklet av kommunikasjonsbyrået Apeland.
– Vi håper og tror kampanjen vil påvirke vårt omdømme positivt og skape bedre forståelse for bransjens samfunnsbidrag, samt at det blir enklere å få unge til bevisst å velge vår bransje som karrierevei, enten de tar en master eller ønsker å bli lærling, sier Are Kjensli.
Vi håper alle vil bidra til å skape engasjement rundt kampanjen ved å dele og like filmene etterhvert som de publiseres i sosiale medier, og i andre nyhetskanaler.
Det er etablert en egen landingsside for kampanjen, lenke nedenfor.
Logistikk og transport handler om mer enn bare flytting av varer. Det handler om problemløsning, innovasjon og å knytte verden tettere sammen!