Disse 3 medlemstjenstene har ligget på topp hos medlemmene de siste årene. Hele 90 % fremhever viktighet av oppdatert faglig informasjon, mens arbeidsgiverspørsmål/tariff og juridisk bistand følger tett med henholdsvis 86 % og 84 %.
Videre følger tilbud om kurs (77%), HMS (75 %) og arena/møteplass (74 %).
Når det kommer til fokusområder er det næringens omdømme og behov for infrastruktur som står klart frem som de fokusområdene medlemmene ser på som viktigst, begge med en svarprosent på 92 %.
Videre følger arbeidsliv/tariff, miljø, effektive medlemstjenester, aktive regionforeninger og kompetanse/rekruttering.
Informasjon
87 % oppgir at de får "passe mengde" informasjon fra oss, 1 % "for mye" og 8 % "for lite".
76 % svarer at de mottar informasjonen gjennom NHO LTs nyhetsbrev. Epost og hjemmeside er også brukte informasjonskanaler.
For første gang i år har vi med et alternativ om sosiale medier som informasjonskanal (Facebook og LinkedIn), og hele 20 % svarer at de holder seg oppdatert også gjennom disse.
Regionenes tilfredshet
61 % av svarene knytter seg til region øst. De resterende fordeles ganske jevnt utover de øvrige regionene.
Generelt svarer 6 av 10 medlemmer at egen regionforening jobber med saker som er viktige for dem, og 6 av 10 mener at egen regionforening har arrangementer/aktiviteter som er interessante og nyttige.
68 % oppgir at de har deltatt på et regionalt arrangement i 2023, en liten økning fra i fjor.
Videre
I kommentarene kan vi lese at medlemmene fremover ønsker fokus på alle segmenter, tett oppfølging på tollsaker, prioritering av saker av ren nytteverdi for medlemmene, HMS og god synlighet.
Data fra undersøkelsen vil sendes alle region-styrene, slik at resultatene kan gjennomgås internt i hvert styre.
I NHO LTs administrasjon går vi også gjennom resultatene, og forsøker etter beste evne å styre skuta etter de innspillene vi har fått.
Tusen takk til alle som har svart!